Netvrdíme, že všetko na okolo je iba čiernobiele.
Prinášame však skúsenosť nášho zákazníka, kde sa môžete presvedčiť, že keď sa "najlepší a najväčší lídri na trhu" takto na svojich stránkach aj prezentujú, nemusí to byť vždy zrovna ružové..
Po veľmi dlhom výbere firiem som sa rozhodol osloviť firmu XY kvôli tomu, že mali dosť referencií a aj kvôli tomu, že na stránke pôsobia ako veľká profesionálna firma.
O pár dní sa mi ozval obchodník, prišiel, predviedol mi systém a jediné čo ma zarazilo bolo to, že nebolo možné si to celé na mojom vozidle bezplatne odskúšať. Bolo treba zakúpiť si jednotky a ak by som nebol spokojný, môžem si zrušiť zmluvu.
No samozrejme ako začiatočník s monitoringom vravím v poriadku, čo na tom môže byť zlé.
Tak som sa rozhodol dať objednávku na 3 vozidlá. Do pár dní ma oslovil technik, že mi príde namontovať vozidlá.
Technik prišiel načas, všetko v poriadku, až pokiaľ nezačal montovať moje prvé vozidlo, Passat B6 2007. Do každého vozidla som chcel namontovať aj jednotku pre zber dát z can-bus zbernice, LV-CAN a tu nastal problém, technik to nevedel pripojiť.
Na notebooku načítal milión manuálov, obvolal pol firmy a nik mu nevedel poradiť. Skončilo to tak, že z celého zväzku káblov mi skoro každý odizoloval napajkoval potrebne káble k modulu a keď zistil že to nefunguje tak zaizoloval. Moja kabeláž už bola z časti poškodená, resp. slušne doletovaná, aj keď mi tvrdili, že majú vyškolených profi technikov.
Keď povedal, že či by nemohol ostať len klasický monitoring, že to nevie zapojiť, povedal som mu nech počká, že zavolám kamošovi čo sa vyzná do volkswagen elektoroniky a zisím, kam to pripojiť. Po rade môjho kamoša to pán technik pripojil a bolo to funkčné.
Chcel pokračovať s ďalšími vozidlami, ale to som mu zakázal a trval som na tom, že si to napojenie vybavím sám. Nešlo o to, že za montáž si účtovali 50€ bez dane, ale o to, ako to montovali. Odovzdal mi teda nakonfigurované jednotky a podpísal som protokoly, na čo volal do firmy a dohodlo sa to tak, že teda montáž na tie dve vozidlá sa mi účtovať nebude.
V prvej faktúre mi prišla cena za jednotky a montáž jedného vozidla, čo nevedel technik viac ako 2 hodiny namontovať. Ok. Zastavil som sa však pri ďaľších položkách, montáž jednotky na Fabiu a Ford, 18.50€ bez dane. Volám na firmu čo to má znamenať, no samozrejme dostal som vysvetlenie, že technik mal prácu s tým, že tie jednotky nakonfiguroval a z toho dôvodu Vám fakturujeme časť montáže. Po tom, ako som sa im snažil vysvetliť, ako to vlastne celé prebiehalo, ich odpoveď bola iba: máte to na papieri?A bol som “spokojný”.
Zaplatil som to a neriešil. Samozrejme, prišli prvé problémy, začalo na fabii vypadávať GPS. Dostať technika ku mne bolo veľké umenie. Stále na hotline výhovorky, problém je u operátora, atď. Až nakoniec horko tažko, keď som hrozil výpoveďou zmluvy, poslali technika, ale asi 3 krát mi bolo prízvukované, že ak je chyba u mňa, platím si výjazd! Veď mne je to jedno, chcem to mať opravené!
Technik prišiel, povedal že je to zle namontované, jednotku premiestnil z prava do ľava, anténu posunul tiež a hneď to bol spoplatnený servis sumou 40€ bez dane a plus náklady na dopravu ku mne. Dôvod bol ten, že tú jednotku som si montoval po vlastnej osi. Vravím, to nemyslíte vážne, že posuniete jednotku z jednej strany prístrojovky pod druhú a už je všetko OK?
O pár dní prišla faktúra za
servis, ktorú som samozrejme nezaplatil, pretože medzi tým to
vozidlo začalo vypadávať znova.
Až o týžden
prišiel technik na ďaľší servis, lebo “tadiaľto nemal cestu”.
Prišiel, vymenil jednotku a odovzdal mi “servisák”. Teším sa,
konečne servis bezplatný. No keď som volal, že teda ani tú prvú
faktúru za predchádzajúci servis kde technik premiestňoval veci v
aute nezaplatím, pretože dôvod bola zlá jednotka, ktorú
mohli vtedy rovno vymeniť, bolo mi povedané: ak nezaplatíte -
budete odpojený! Tak som musel zaplatiť.
Začínal som mať slušné nervy. Musel som reklamovať kilometre, ktoré absolútne nesedeli, pravidelne v sobotu doobeda mi nešla kniha jázd, trasy mi to kreslilo krížom krážom mimo cesty, proste stále niečo. A tak som sa rozhodol vypovedať zmluvu.
Opäť som hľadal na nete a objavila sa mi firma gpsMonitor, ktorú som už porovnával aj pri prvom výbere. No samozrejme, nemali spravenú tak masívnu reklamu, tak som si myslel, že nejaká malá firma, kto vie, čo je zač. Po zlej skúsenosti s veľkou a “najlepšou” firmou, som sa rozhodol gpsMonitor osloviť a bol som milo prekvapený. Komunikoval somnou milý a ochotný človek, pomohol, vysvetlil a zodpovedal všetky moje otázky. Čo bolo super, gps jednotky, ktoré som už mal zakúpené od konkurencie som meniť nemusel a nemusel som teda robiť novu veľkú investíciu.
Spomenul, som, že jednotky som si inštaloval sám a že potrebujem promptne pomoc, na druhý deň mi poslali vlastné SIM karty, jednotky sa na diaľku prekonfigurovali a všetko samozrejme bezplatne na skúšobnú dobu 30 dní. V skúšobnej dobe som nemal žiadne pripomienky a keď som niečo v systéme aj po zaškolení nevedel, stačilo zavolať a hneď mi pomohli. Čo sa týka systému, krásne kreslí trasy, zákruty a je to konečne presné. Systém mám piaty mesiac a som maximálne spokojný.
Po dvoch mesiacoch bol opäť problém na passate,
chýbali jazdy, bolo to však opäť v jednotke, ktorú mi dodala
prvá firima. Po dohode s firmou gpsMonitor, že si ju
vyreklamujem u dodávateľa keďže bola v záruke, mi ochotne
zapožičali na čas opravy ich jednotku. Firma XY sa však vyjadrila,
že záruka na zariadenie mi padla, lebo už nevyužívam ich služby
a jednotku už konfigurovala iná firma a tým som porušil
záručné podmienky.
Tak takto som dopadol, táto skúsenosť ma vyšla pekne draho čo sa týka hlavne nervov, peňazí, času a stratených dát.
Momentálne som spokojný zákazník spoločnosti gpsMonitor a verím, že aj dlhé roky budem.
PS: Firmu gpsMonitor som odporučil aj kamarátovi čo ma nákladnú dopravu, dal si namontovať a tiež je spokojný.
Štefan V.